Ćwiczenia wykonywane na drabince gimnastycznej

drabinka

Prawidłowo wykonywany trening na drabinkach gimnastycznych pozwala kształtować gibkość, a także m.in. wzmocnić mięśnie i stawy. Ćwiczenia wykonywane na drabinkach gimnastycznych to ponadto doskonała forma rozgrzewki. Do czego jeszcze przyda się drabinka sportowa? Jakie ćwiczenia można wykonać z jej wykorzystaniem?

Co prawda ćwiczenia na drabinkach gimnastycznych nadal większość kojarzy ze szkolnymi lekcjami wychowania fizycznego, to jednak sprzęt tego rodzaju pozwala na znacznie więcej, niż wtedy, kiedy dopiero poznawaliśmy sport. Dzięki drabinkom można wykonywać masę ćwiczeń wzmacniających, rozciągających, czy także korekcyjnych. Nieograniczona wręcz liczba możliwych ruchów sprawia, że podczas treningu na drabince można zaangażować do pracy niemal wszystkie partie mięśniowe.

Co można zyskać dzięki ćwiczeniom na drabinkach gimnastycznych?

Ćwiczenia na drabinkach gimnastycznych mogłyby się wydawać monotonne. Praktyka pokazuje jednak, że można przy nich wykonywać szereg ćwiczeń nastawionych na kształtowanie wielu różnych cech motorycznych. Drabinka sprawdzi się ponadto doskonale w wielu dyscyplinach sportowych – nie tylko w ramach rozgrzewki. Drabinka pozwala uzyskać ogromny zakres ruchu w stawach, pomaga pracować nad siłą i rozciąganiem mięśni. Ponadto, świetnie sprawdzi się w wykształceniu prawidłowej postawy ciała i ogólnym wzmocnieniu organizmu.

Drabinki gimnastyczne – idealny sprzęt pod rozgrzewkę

Drabinka gimnastyczna z powodzeniem nada się do ćwiczeń, będących elementami rozgrzewki przed treningiem. Ćwiczenia na drabince pozwolą skutecznie rozciągnąć i wzmocnić mięśnie oraz stawy, a co za tym idzie rozgrzać się przed przystąpieniem do dalszego treningu. W ramach rozgrzewki można m.in. naprzemiennie wykonywać wymachy nóg, przyciągać i odchylać tułowie od drabinki, czy też wykonywać skłony, podczas gdy jedna noga jest na szczebelku.

Trening na drabince gimnastycznej

Zarówno rozgrzewka, jak i trening na drabince może przynieść multum rodzajów ćwiczeń. Od najbardziej podstawowych ćwiczeń, jak np. zwis, czy też półzwis, po bardziej zaawansowane ćwiczenia typu praca nad mięśniami skośnymi, stanie na rękach, praca nad mięśniami dwugłowymi i czterogłowymi, brzuski, grzbiety, wzmocnienie ud i mięśni pleców, aż do ćwiczeń typowo korekcyjnych, dzięki którym można walczyć z wadami postawy.

Przede wszystkim bezpieczeństwo

Ćwiczenia przy drabikach gimnastycznych mogą przynieść wymierne korzyści ale tylko pod warunkiem, że prawidłowo wykonywane i z zachowaniem bezpieczeństwa. Mimo, że wiele ćwiczeń opiera się na ruchach jednostajnych, to nie oznacza to wcale, że nie stwarzają one ryzyka pojawienia się kontuzji. Dlatego pamiętajmy, jak ważna jest m.in. prawidłowa technika i skupienie podczas ćwiczeń a także wysokiej jakości sprzęt treningowy.

Artykuł został zrealizowany przy współpracy z https://benchk.com/ producentem drabinek gimnastycznych dla dzieci i dorosłych.

Dodaj komentarz