Dieta raw vegan – jak bezpiecznie ją stosować?

brokuł

Coraz więcej osób jest na diecie. Niektórzy ją stosują, gdyż chcą schudnąć, inni wręcz przeciwnie. Jest jeszcze jedna, która wybiera diety, gdyż uważa, że mogą nawet w ten sposób wyleczyć się z ciężkich chorób. Obecnie bardzo modna stała się dieta raw vegan. Dzisiaj właśnie postanowiliśmy się jej przyjrzeć i w tym poradniku doradzimy Wam jak bezpiecznie ją stosować. Ale mamy też dla was jedną ważną radę, otóż nigdy nie decydujcie się na stosowanie restrykcyjnych diet, które często przynoszą więcej szkód niż pożytku, w takiej sytuacji lepiej udajcie się do dobrego dietetyka.

O diecie raw vegan zdań kilka

Dieta raw vegan jest tłumaczona jako surowa dieta wegańska. W Polsce często określa się mianem wegańskiego witarianizmu. Zatem należy spożywać tylko i wyłącznie produkty w pełni naturalne, bez jakiegokolwiek przetworzenia. Istotne znaczenie ma również fakt, że wszystkie produkty spożywcze oczywiście nie mogą być pochodzenia zwierzęcego, zatem absolutnie zabronione jest nie tylko spożywanie mięsa, ale i jajek, czy mleka. Jednak od klasycznego weganizmu odróżnia tę dietę to, iż można jeść surowe produkty, które również nie zostały poddane obróbce cieplnej. Warto jeszcze wiedzieć, że dieta raw vegan ściśle wiąże się z filozofią życia, zatem przeciwstawia się konsumpcjonizmowi, ale i przedmiotowemu traktowaniu zwierząt. Na pierwszy rzut oka wydaje się, że raw vegan może powodować niedobory, ale to niezupełnie prawda. Jak pokazują badania, możemy tutaj przytoczyć te przeprowadzone na Harvard Medical School, które jasno pokazują, że dobrze skomponowana dieta wegańska jest w pełni zdrowa i nie powoduje niedoborów np. żelaza, a ponadto zapobiega wielu chorobom i polecana jest dla osób cierpiących na choroby przewlekłe. Oczywiście trzeba tutaj również wspomnieć o tym, że na tej diecie można szybko schudnąć. Kluczowe znaczenie ma jednak jej odpowiednie stosowanie.

Zbilansowanie jest najważniejsze

Aby dieta raw vegan była zdrowa musi być odpowiednio zbilansowana. Tutaj nie można pozwolić sobie na żadne ustępstwa. Otóż warzywa powinny stanowić podstawę w jadłospisie. Należy również spożywać dużą ilość nasion strączkowych, które bogate są w białko, ale i żelazo. Należy również zjadać spore ilości owoców np. awokado, bananów, czy naszych jabłek. Ponadto duże znaczenie mają również przekąski w postaci różnego rodzaju orzechów. Jeżeli chodzi o napoje, to oczywiście poza wodą można spożywać jeszcze soki. Ostatnią rzeczą, o której należy pamiętać jest polewanie jedzenia tłoczonymi na zimno olejami np. z czarnuszki. Różnorodność i zbilansowanie mają zapobiegać niedoborom, dlatego będąc raw veganinem powinieneś pozbyć się słów „nie lubię tego warzywa”, bo one w twoim słowniku nie mogą istnieć.

Ekologiczne jedzenie ma znaczenie

Poza tym co jemy ważne jest jeszcze skąd pochodzi nasze jedzenie. Absolutnie nie można tutaj kierować się ceną, ale tylko i wyłącznie pochodzeniem. Oczywiście jedzenie powinno być ekologiczne i organiczne. Zatem warzywa, czy owoce muszą być uprawiane bez dodatków jakichkolwiek pestycydów, czy sztucznych nawozów. Kolejną zaleta jedzenia produktów organicznych jest usuwanie zanieczyszczeń w tym metali ciężkich z organizmu, co znacząco poprawia stan zdrowia. Takie warzywa, czy owoce możecie znaleźć w ekologicznych sklepach, ale niestety musicie się liczyć z tym, że jest znacznie droższe.

Higiena jest ważna

Choć niektórym wydaje się to mało istotne to tak naprawdę ma duże znaczenie. A mowa tutaj o higienie. Otóż spożywając surowe jedzenie musicie zachowywać najwyższe standardy higieniczne, zatem powinniście kupować jedzenie tylko i wyłącznie z pewnego źródła i najwyższej jakości, ale również myć warzywa i owoce przed spożyciem. Ponadto absolutnie zabronione jest używanie plastiku. Jedzenie należy przechowywać w szklanych naczyniach i z takich też jadać. Warto zauważyć, że jedzenie trzymane w szklanych pojemnikach dłużej jest świeże.

„Jesteś tym, co jesz”. Często można usłyszeń to zdanie, które w sumie jest bardzo prawdziwe. Otóż spożywanie zdrowego jedzenia, sprawia, że lepiej się czujemy, lepiej wyglądamy i jesteśmy też zdrowsi. Ale musimy pamiętać o dobrym zbilansowaniu diety. Zatem, jeżeli ciężko wam ustalić jadłospis – pomocny będzie dobry dietetyk. Dieta raw vega sprawia, że robicie coś dobrego dla siebie, ale również dla zwierząt, które ratujecie, wszak szacunek należy się każdej żywej istocie.

Dodaj komentarz