Fotograf reklamowy a fotografia kulinarna

foto

Fotografia kulinarna to niezwykle złożony i wymagający dział fotografii sprzedażowej, który obejmuje szereg poddziałów. Podobnie jak fotografia mody, fotografia kulinarna dzieli się w zależności od przeznaczenia zdjęć, które mogą być wykorzystywane do różnych celów – od sprzedaży online, po rozbudowane kampanie promocyjne.

Nie dziwi więc fakt, że klientela fotografów specjalizujących się w szerokorozumianej fotografii kulinarnej jest niezwykle różnorodna – od producentów jedzenia wysoko przetworzonego oraz producentów żywności organicznej po jednej stronie, aż po właścicieli wszelakich lokali gastronomicznych po drugiej.

Do czego można wykorzystać fotografię kulinarną? Czy warto sięgać po fachową pomoc w zakresie wykonywania zdjęć? Dzisiaj przed nasz obiektyw trafią mrożonki i słodkie desery… Właścicielom niewielkich gastronomi podpowiemy jak promować swój lokal dzięki dobrym zdjęciom, a administratorom sklepów internetowych z żywnością doradzimy, jak dobierać ujęcia, żeby przynosiły jak najwięcej zysków.

Jak wybrać najlepsze ujęcie?

Warszawa to miasto oferujące szeroki wybór mniejszych i większych gastronomi… Są wśród nich lokale ekskluzywne i niewielkie jadłodajnie, w jednych i drugich możemy zjeść ze smakiem. Sęk w tym, że zanim jedzenie trafi na talerz nasze kubeczki sakowe muszą zostać skutecznie podrażnione. Czym? Ilustracją dania, które już za chwilę poczujemy na podniebieniu – a mówiąc prościej i dosadniej zdjęciem.

Do karty dań…

W kartach dań najlepiej sprawdzają się zdjęcia w konkretnej aranżacji. W przypadku ekskluzywnej restauracji powinny to być lśniące obrusy i porcelanowe talerze… Jadłodajnia może postawić na fotografię kreatywną, która obok dań serwowanych w lokalu wykorzysta elementy jego identyfikacji wizualnej, np. serwetki w kratkę czy olbrzymie filiżanki będące znakiem rozpoznawczym lokalu.

Dobry fotograf reklamowy specjalizujący się w kulinariach z pewnością podpowie, jakie elementy aranżacji powinny się znaleźć na naszych zdjęciach. Doradzi również zachowanie ostrożności w przypadku wycinania zdjęć bezcieniowych i lokowania ich na innym tle – ten zabieg nie sprawdza się w przypadku wszystkich dań z karty.

Na potrzeby reklamy outdoorowej…

Reklama outdoorowa posługuje się jasnymi i czytelnymi komunikatami, operuje symbolem, odwołuje się do podświadomości. Jeśli zdecydujemy się na promocję naszego lokalu w plenerze – czy to na billboardzie, czy plakacie promocyjnym – musimy mieć naprawdę smakowite ujęcia, a te zależą od kompozycji na talerzu, oświetlenia oraz aranżacji w tle. Do wyboru mamy:

  • zdjęcia bezcieniowe, które możemy dowolnie obrabiać w programach graficznych tworząc zaskakujące plakaty i billboardy;
  • zdjęcia kreatywne, które zaskakują samą kompozycją;
  • zdjęcia typu packshot, które odpowiednio wykorzystane również mogą stworzyć ciekawy nośnik treści reklamowych.

Dla sklepu internetowego…

Wydawać by się mogło, że na potrzeby sklepu internetowego najlepiej sprawdzą się ujęcia bezcieniowe oraz zdjęcia typu packshot na jednorodnym tle. Tymczasem kulinarna fotografia sprzedażowa ma do zaoferowania znacznie więcej… Internetowy sklep z winami może sięgnąć po zdjęcia kreatywne, podczas gdy producenci dań wysoko przetworzonych zamiast opakowań z mrożonkami mogą wykorzystywać zdjęcia tych samych dań zaaranżowanych na talerzach… Wszystko zależy od specyfiki sklepu, produktu oraz koncepcji marketingowej.

Dodaj komentarz