Jak zacząć trenować na szarfach?

szarfy

Aerial silks, czyli trening na szarfach, przynosi wiele korzyści. Umożliwia wzmocnienie mięśni całego ciała, poprawia koordynację, zwiększa świadomość ruchów. Dodatkowo to też dobra zabawa. Ale jak przygotować się do takiej aktywności?

Wybór formy treningu

Na początek należy podjąć decyzję dotyczącą formy treningu. Istnieją dwie opcje: w szkole lub w domu. Osoby początkujące zazwyczaj wybierają pierwsze rozwiązanie, bo jest to dobry sposób na sprawdzenie aerial silks bez większej inwestycji. Wystarczy już jednorazowe wejście, aby ocenić, czy lubi się taką formą aktywności.

Niemniej warto wspomnieć, że trenować można również w domu. Jest to dobre rozwiązanie dla osób, które chcą ćwiczyć bez względu na porę dnia albo np. nie lubią tracić czasu na dojazdy. W takim wypadku należy kupić niezbędny sprzęt, co wbrew pozorom nie jest dużym wyzwaniem. Istnieje już wiele specjalistycznych sklepów takich jak flyingrose.pl, w których można znaleźć wszystkie potrzebne produkty. Nie jest to więc nic trudnego i warto wiedzieć, że istnieje również taka opcja.

Wybór szkoły i instruktora

Jeśli decydujesz się na treningi poza domem, sprawdź, jakie szkoły oferują aerial silks w Twojej miejscowości i jaką opinią się cieszą. Weź pod uwagę nie tylko popularność czy liczbę pozytywnych ocen, ale również lokalizację oraz system płatności.

Dojazd do wybranej szkoły powinien być łatwy i stosunkowo szybki, bo spóźnienie się na zajęcia może skutkować nieuczestniczeniem w nich (wiele szkół nie wpuszcza na salę osób, które spóźniły się więcej niż 15 minut). Natomiast informacje o systemie płatności mają duże znaczenie ze względu na wypadki dnia codziennego. Czy szkoła honoruje kartę Multisport? Do kiedy należy zapłacić?Jak można odebrać zajęcia?

Podczas poszukiwań warto też sprawdzić ofertę instruktorów. Być może ktoś w Twojej okolicy udziela indywidualnych lekcji? To często droższe rozwiązanie, ale zazwyczaj bardziej efektywne.

Jak przygotować się do treningu na szarfach?

Przede wszystkim zadbaj o odpowiedni ubiór. Szarfa gimnastyczna może obcierać i parzyć, dlatego osoby początkujące powinny zakryć ręce i nogi. Wskazane są długie rękawy i długie nogawki, obowiązkowo należy zakryć pachy oraz zgięcia łokci i kolan. Ubrania nie powinny być zbyt śliskie, a Obuwie nie jest potrzebne, bo na szarfach ćwiczymy boso. Natomiast podczas rozgrzewki można nosić skarpetki antypoślizgowe lub baletki.

Przed rozpoczęciem treningu upewnij się też, że nie masz na sobie żadnej biżuterii, a jeśli nosisz okulary, zamień je na soczewki. Poza tym weź ze sobą wodę, aby w trakcie ćwiczeń nawadniać organizm. Nie zapomnij też o dobrym nastroju. To będzie dobry trening!

Czy każdy może ćwiczyć na szarfach?

Tak! Aerial silks to sport, który nie wyklucza. Wiek, wzrost czy waga nie mają żadnego znaczenia. Natomiast jeśli masz jakieś przeciwwskazania do treningu lub wydaje Ci się, że je masz (choroba, uraz), poinformuj o tym instruktora. Dzięki temu prowadzący będzie wiedzieć, jak poprowadzić trening bezpieczny i dopasowany do Twoich potrzeb.

Dodaj komentarz