W jaki sposób wybrać najlepsze musli?

musli

Płatki zbożowe, nasiona, owoce, orzechy stanowią skarbnicę doskonale przyswajalnych witamin, a także wielu minerałów. Wszystkie powyżej wymienione są zwykle składnikami musli.

Taką mieszankę najlepiej przygotować samodzielnie. Dzięki temu możemy kontrolować ilość spożytych kalorii chociażby w postaci cukrów i tłuszczy.

Plusy spożywania musli

W dawnych czasach zjadanie na śniadanie owsianki było czymś bardzo powszechnym. Jednakże musli zostało przez nas odkryte dopiero niedawno. Obecnie mamy szansę wybrania z wielu mieszanek, które zawierają w składzie nasiona zbóż, a także wiele innych składników. Według przeprowadzonych badań każdy Polak zjada w przeciągu jednego roku około jeden kilogram musli. Niemniej jednak nadal jesteśmy dużo gorsi od Niemców, którzy zjadają ich prawie połowę więcej. Samodzielnie przygotowane musli to idealny pomysł na śniadanie. Jeżeli zjemy tego rodzaju posiłek chwilę po przebudzeniu, dostarczymy organizmowi dużej ilości składników odżywczych, jak również dużą dawkę energii, która zostanie otrzymana poprzez przetrawienie sporej ilości węglowodanów prostych, zawartych w mieszance musli. W tego rodzaju śniadaniu znajdziemy spore ilości błonnika pokarmowego, który ułatwi nam procesy trawienne. Ponadto mieszanka musli zawiera także witaminy z grupy B, a połączenie jej z mlekiem sprawi, że przygotowany przez nas posiłek będzie bogaty także w wapń. Takie bardzo zdrowe śniadanie zawiera również małe ilości tłuszczu, co ucieszy z pewnością osoby dbające o figurę. Gdy dosypiemy do musli suszone, albo surowe owoce, nasze śniadanie będzie miało jeszcze więcej składników mineralnych i witamin, które odpowiedzialne są na przykład za równowagę i regenerację flory bakteryjnej w jelitach. Dzięki temu organizm będzie mógł przyswajać w znacznie szybszym tempie witaminy z grupy B, które zawiera mleko.

W jaki sposób wybrać najlepsze dla nas musli ?

Gdy przygotowujemy swoje własne kompozycje musli mamy do wyboru dużej ilości mieszanek płatków owsianych, kukurydzianych, żytnich, albo zrobionych z zupełnie innych zbóż. Jako dodatki do płatków posłużyć nam mogą :

  • świeże i suszone owoce,
  • pestki słonecznika,
  • pestki dyni,
  • siemię lniane,
  • czekolada,
  • miód,
  • otręby.

Dodaj komentarz