Zdrowe gotowanie na parze

para

Chcąc zachować zdrowie i szczupłą sylwetkę wiele osób stosuje różnego rodzaju diety. Zdrowym rozwiązaniem jest gotowanie na parze, które pozwoli zachować wszystkie niezbędne składniki odżywcze. Gotowanie na parze jest ponadto bardzo łatwe i nie wymaga dużego doświadczenia w kuchni.Jak gotować na parze?

Prawie wszystkie produkty można gotować na parze. Ten rodzaj obróbki sprawdzi się w przypadku gotowania warzyw, ryżu, kasz, owoców i mięs (mięso drobiowe, indyk, pulpety). Gotować na parze możemy także ryby, np. w postaci filetów lub kotletów rybnych. Technika gotowania na parze nie wymaga dużych nakładów sprzętu. Wystarczy dobrej jakości garnek do gotowania na parze. Na dno naczynia należy nalać około 2-3 cm wody, następnie wkładamy specjalny koszyczek z przyprawionymi już produktami. Teraz kolej na przykrycie garnka i czekać na gotowy posiłek. Mięso i warzywa należy pokroić na mniejsze kawałki, co pozwoli skrócić czas gotowania.

Przyprawianie dań

Często używane przyprawy to bazylia, oregano, tymianek, pieprz. Ryby i mięso można skropić sokiem z limonki, cytryny lub pomarańczy. Produktów gotowanych na parze nie należy solić. Można ewentualnie delikatnie dosolić je po ugotowaniu. Dobrym rozwiązaniem jest zamarynowanie mięs i ryb kilka godzin przed przyrządzaniem. Pozwoli to wydobyć pełnię smaku i cieszyć się smacznym posiłkiem. Do potraw należy dodawać świeże zioła, które są dostępne w sklepach cały rok. Świeże zioła można umieścić na dole parowaru lub pod filetem. Filety lub całe ryby można zawinąć razem z przyprawami w papiloty z pergaminu. Ryba będzie wówczas ugotowana a dodatkowo wyjątkowo soczysta. Do wody na dno parowaru można dodać liście laurowe, imbir, jałowiec, trawę cytrynową lub kilka ząbków czosnku. Zapewni to aromat całej potrawie. Wodę w razie potrzeby można zamienić na bulion lub wybrany rodzaj wina.

Zalety gotowania na parze

Podczas gotowania na parze produkty nie stykają się z wodą. Dzięki temu nie dochodzi do wypłukania składników odżywczych, a gotowane produkty zachowują nawet 50% więcej soli mineralnych i witamin w porównaniu z gotowaniem w wodzie. Mowa głównie o wyjątkowo nietrwałej witaminie C lub witaminach z grupy B. Smak potraw jest bardziej intensywny, a produkty nie stracą naturalnego aromatu. Gotując na parze nie dodajemy tłuszczu, co pozwoli uniknąć dodatkowych kalorii. Posiłki będą ponadto lekkostrawne, a warzywa zachowają jędrność. Przyrządzanie potraw jest praktycznie bezobsługowe, co sprawdzi się w przypadku zapracowanych osób.

Jak wybrać garnek do gotowania na parze?

Coraz więcej osób wybiera gotowanie na parze ze względu na wygodę i możliwość skomponowania zdrowego posiłku. Żeby móc gotować na parze trzeba mieć odpowiedni garnek, który znacznie ułatwi cały proces. Obsługa garnka do gotowania jest znacznie prostsza niż parowaru. Wystarczy wypełnić go składnikami i postawić na kuchence. Mycie garnka również będzie dużo prostsze. Podczas wyboru garnka należy zwrócić uwagę na materiał wykonania, który będzie miał ogromny wpływ na komfort użytkowania. Dobrym rozwiązaniem są garnki wykonane ze stali nierdzewnej. Materiał wykonania jest wyjątkowo trwały, a ponadto długo utrzymuje temperaturę. Stal nie chłonie zapachów oraz nie będzie ulegała uszkodzeniom. Duży wybór garnków do gotowania na parze znajdziemy na stronie https://naczynia.olkusz.pl. W ofercie znajdują się także garnki emaliowane, które również mają swoich zwolenników.

Dodaj komentarz