Już od paru lat bardzo dynamicznie rozwija się robienie zakupów za pomocą Internetu. Dzięki temu nie trzeba martwić się nieustającymi kolejkami przy kasie. Warto także pamiętać o tym, że zakupy przez Internet sprawiają, że można bardziej przemyśleć swój wybór. Jednak należy pamiętać o tym, że nie zawsze można ustrzec się zakupowych pomyłek. Zwłaszcza w przypadku kupowania prezentów. Właśnie dlatego warto pamiętać o tym, jakie prawa ma konsument podczas zwrotów towarów, które zostały zakupione drogą internetową.
Powód nie jest ważny
Wiele osób przed dokonaniem zwrotu, zastanawia się nad tym, jaki powód powinni podać. W końcu nie zawsze chodzi o to, że rozmiar okazał się za duży lub za mały. Zakupiona rzecz może po prostu odbiegać od naszych oczekiwań. Ważne jest to, że w dużej części przypadków nie trzeba w ogóle podawać przyczyny. Jednak wszystko zależy od tego, czy zmieścimy się w określonym czasie. Dlatego warto zapamiętać datę dostawy i szybko podjąć ostateczną decyzję. Przed dokonaniem ostatecznego zakupy należałoby również zwrócić uwagę na regulamin sklepu, ponieważ w niektórych przypadkach czas zwrotu jest dłuższy. Jednak nie jest to reguła, tylko indywidualna decyzja jakiejś firmy.
Termin zwrotu
Bardzo ważne jest to, by każdy konsument zdawał sobie sprawę z tego, jakie prawa mu przysługują. Dzięki temu nie tylko jest się świadomym klientem, ale również mniej łatwowiernym i podatnym na manipulacje. Warto pamiętać o tym, że jedną z najbardziej istotnych informacji jest to, ile dni ma każdy konsument na zwrot zakupionego towaru bez konieczności podawania jakiegokolwiek powodu. Wszelkie informacje są dostępne w ustawie o prawach konsumenta, a czas ten wynosi 14 dni. Ważne jest jednak to, że dotyczy to dni kalendarzowych.
Istotny wyjątek
Warto pamiętać o tym, że w przypadku, gdy ostatni dzień, w którym przysługuje prawo zwrotu jakiegoś towaru, przypada w dzień ustawowo wolny od pracy, to obowiązują inne zasady. Wtedy czternasty dzień zostaje przesunięty na następny dzień roboczy. Bardzo ważne jest również to, że po tym, gdy umowa pomiędzy obiema stronami zostanie zerwana, to istnieje obowiązek do zwrotu wszelkich środków.
Zwrot towaru
Każdy konsument powinien zdawać sobie sprawę z tego, że ustawowe 14 dni przeznaczone na odstąpienie od umowy, nie dotyczą okresu, który trzeba przeznaczyć na odesłanie jakiegoś towaru. Po przesłaniu formularza lub maila, w którym kupujący informuje o chęci zwrotu, ma kolejne dwa tygodnie na odesłanie zamówionego przedmiotu.
Obowiązki konsumenta
Trzeba pamiętać o tym, że zwrot zakupionego towaru często wiąże się z pewnymi obowiązkami, które leżą po stronie konsumenta. Przede wszystkim chodzi tu o wypełnienie wszystkich koniecznych formularzy. Jednak w większości przypadków dotyczy to również odesłania zwracanego produktu. Warto zaznaczyć, że niektóre sklepy mają wyjątkowo zawiłą politykę zwrotu towarów i nie chcą iść na żadne ustępstwa. W takiej sytuacji warto skorzystać z pomocy strony zwracam.pl.